reklama

Bratislava

Sedím v rozhorúčenom petržalskom byte a rozmýšlam, či v tomto teple vôbec zaspím. Apropo, Petržalka. Som v Bratislave síce len vyše mesiaca, ale môžem povedať, že moje pocity z tohto mesta sa zmenili. Dokonca to aj napíšem...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Zo správ a všetkých "zaručených" informácii som mala vždy pocit, že bývať v Petržalke vôbec nie je dobré. Však to tam musí vyzerať! Pentagon, kriminalita, a iné "výhody" sídliska plného ľudí… A Bratislava ako taká? Hmm, nič moc, tam sa len kvôli kultúre oplatí ísť. Predsudky ako vyšité. Už viem, že to tak nie je.
Môj dočasný petržalský byt ukázal svoje výhody. Do práce to mám naozaj kúsok. A aj keby, intenzita spojov ma príjemne prekvapila. Na moju najčastejšiu trasu zo stanice a späť už skoro nepozerám, kedy pôjde bus. To sa, milá Žilina, máš čo hanbiť! Množstvo obchodov so základnými vecami, potravinami a kozmetikou v okolí bytu bolo druhé prekvapenie. Tým môžem nakupovať častejšie, to znamená menej a aspoň sa mi to doma nekazí. A služby? Ráno som sa rozhodla, že tá ofina mi už lezie na nervy, a večer som bola ostrihaná. Môže to byť tým, že je leto a dovolenky, ale každopádne je to príjemné.
Aby som mala ako stráviť čas a odreagovať sa, rozhodla som sa behávať. Beh ma nikdy nelákal. Blízkosť parku a hodiny sedenia v práci ma presvedčili, nech to aspoň skúsim. V týchto teplách to nie je ideálne, ale v parku je kopec stromov, cestička v tieni sa dá nájsť. Takže beh sa ukázal ako dobrý nápad. Už rozmýšľam, kam budem chodiť behať, keď sa vrátim domov…
Množstvo rôznych obchodov s oblečením asi ani nemusím spomínať. Avšak nie to množstvo je pre mňa lákavé. Auparky a iné podobné obchodné centrá sú už všade. A tým pádom aj rovnaký sortiment. Tu je práve tá rôznorodosť vynikajúca. Obchod, ktorý by v Žiline neprežil kvôli malému množstvu zákazníkov, tu funguje úplne bez problémov. No, aspoň na prvý laický pohľad. A nejde len o obchody s oblečením. Rôzne kaviarničky, čajovne, jedlo rôznych krajín, … Asi si ešte pôjdem kúpiť bubličaj, kým odídem. V tomto teple veľmi dobrá vec.
Ono to možno vyzerá, že som "objavila Ameriku", keď tak ospevujem Bratislavu. Nuž ale, v podstate to tak je. Keby som tu neskúsila chvíľu žiť, isto by som to netvrdila (viď úvod článku). Ako sa hovorí, radšej raz vidieť (a hlavne pochopiť) ako sto krát počuť.
Do Bratislavy sa síce presťahovať nechystám, o tom prečo možno niekedy nabudúce. Ale pocity z nej mám iné. Hoci som tu nebola dlho, tie pocity sú pozitívne. Trochu radosť z odvahy prísť sem, trochu nostalgia za výhľadom na hrad rovno z kancelárie, a hlavne spokojnosť, že som Bratislavu spoznala aj v inom šate. Však je to predsa naše hlavné mesto.
Tak sa maj, Bratislava, a zase někdy příště.

Katarína Galdunová

Katarína Galdunová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, som eko pozitív, a som stále zvedavá. :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu